Персонал



Досвідчені керівники знають, що ефект від роботи менеджера з персоналу рідко буває миттєвим. Усі процеси, пов’язані з побудовою системи управління персоналом, найчастіше довготривалі, з відстроченим у часі результатом, який ще й нечітко окреслений і непросто вимірюваний. У зв’язку з цим HR-фахівці за роки існування професії завжди прагнули знаходити показники, які можна об’єктивно підрахувати та дати за ними оцінку роботі саме HR. Показники, які можна відстежувати на регулярній основі, аналізувати тенденції та робити висновки про ефективність використовуваних методів управління.

Автор: 
Станіслава Стефановська


Маркетинг, напевно, одна з найщедріших сфер для натхнення HR, з якої останні багато запозичують та застосовують для роботи з «внутрішнім клієнтом», вибудовуючи комунікацію, показуючи свої переваги перед кандидатами тощо. Якої ж думки про HR-фахівців представники сфери маркетингу? Що рекомендують? Чому в нас вчаться? Про це спілкуємося з Юлією Каменєвою, директором з маркетингу Групи компаній «ЛНЗ Груп», Антоном Волнянським, маркетинг-практиком і ментором, автором онлайн-курсу-практикуму «Маркетинг. Стратегія.



З Олександром Кучеренком, директором зі сталого розвитку ДТЕК, ми поспілкувалися про місію компанії, роль HR-фахівця в ній, про ефективність команди та гендерний баланс в організації, зміни у сфері управління персоналом упродовж останніх п’яти років, про прийняття непростих рішень та формування професійних якостей



Майже в будь-якому малому та середньому бізнесі однією з основних статей витрат компанії є витрати на персонал. Про маркетинг жартують: 50 % маркетинг-бюджету йде в нікуди. З персоналом все дещо прозоріше: статті витрат, як і «повернення інвестицій на одного співробітника», можна підрахувати. Нюанс, щоправда, полягає в тому, що далеко не всі HR-фахівці люблять рахувати та переймаються аналізом фінансових показників компанії. А які думки з цього приводу у визнаних богів фінансів? Тож спілкуємося з Дмитром Мухіним, фінансовим директором та директором з розвитку компанії First Line Group, Тетяною Кисенко, фінансовим директором ТОВ «БІТМЕДІАКОМ», та Оленою Бухіннік, головним бухгалтером ТОВ «БМСЕРВІС ПЛЮС»



Тетяною Плюсніною, директором департаменту персоналу АТ «Райффайзен Банк Аваль», ми спілкуємося про важливість зміни ролей у роботі HR, улюблені проекти, базові HR-інструменти в роботі керівника у сфері управління персоналом, про те, якими питаннями щодня повинен перейматися HR, а також про обставини й ситуації, які вплинули на її становлення у професії, та про ключові життєві цінності



Шлях розвитку в професії для кожного фахівця, безумовно, наповнений своїми знаковими переживаннями, злетами та падіннями. Але чи є пастки, в які потрапляють менеджери з персоналу, такими, що не повторюються? Професійна пастка — це ситуація або період, які звужують рамки сприйняття дійсності й запускають внутрішній процес стагнації розвитку. Але небезпека полягає не в потраплянні в цю пастку, а в тому, щоб застрягти в цьому стані надовго. Напевно, можна сказати, що чим вищого рівня фахівець, тим у вишуканіші та непередбачуваніші «пастки розвитку» він ризикує потрапити. Тож у статті розглянуто сім досить поширених пасток, які можуть трапитися на шляху становлення майже кожного HR-фахівця

Автор: 
Станіслава Стефановська


З Валерієм Кушніренком, директором з персоналу медичної лабораторії «Діла», ми спілкуємося про відмінності HR-управлінця від інших керівників, правила взаємодії з підлеглими, формування професіоналів у сфері управління персоналом, а також про те, які ситуації зробили його справжнім HRD та що він вважає найважчим у своїй роботі



Очікування та уявлення про ефективність роботи HR-фахівців дещо відрізняються, адже є безліч додаткових чинників, які впливають на вимоги, висунуті до HR у компанії: цілі бізнесу, кон’юнктура ринку, склад команди, можливості компанії та її ресурси, потенційні ризики зовнішнього середовища, попередній досвід взаємодії з менеджером з персоналу та впровадження HR-інструментів тощо. Щоб пізнання HR-фахівцем свого місця та ролі в компанії не було ефемерним, важливо поставити перед власником у коректній коучинговій формі низку запитань, які й розглянуто в статті та на які відповідають два власники бізнесу: Віктор Дубровін, директор маркетингової агенції Aimbulance, та Денис Приймягі, співвласник спеціалізованого магазину голландських сирів «Сирне королівство»

Автор: 
Станіслава Стефановська


Олена Рубанець, директор з персоналу компанії Watsons Україна, в інтерв’ю нашому виданню розповідає про своє становлення у сфері HR, про нюанси роботи в різних компаніях, особливості рекрутингу топ-менеджерів та роль HR у цьому, про правила, яких слід дотримуватися в роботі, хто такий професіонал у сфері управління персоналом та що вважає найважчим у своїй роботі, а також як відновлює сили й емоційний баланс



У статті автор розглядає тему розвитку HR-фахівця через індійську систему досягнення цілей і припускає, що такий підхід здатний відкрити нові горизонти для формування плану особистісного розвитку, постановки цікавих завдань і пошуку нових можливостей для переживання приємних емоцій, в тому числі в рамках професійної діяльності

Автор: 
Станіслава Стефановська


Наталія Галунко, начальник департаменту менеджменту персоналу UKRSIBBANK BNP Paribas, в інтерв’ю нашому виданню розповідає про професійне становлення у сфері HR, про свою місію як директора з персоналу, особисті цінності, ключові критерії успіху HR-менеджера, а також про те, хто ж такий професіонал у сфері управління персоналом та що вважає найважчим у своїй роботі

Автор: 
Станіслава Стефановська


У кожній професії є місце для помилки. І за кожну помилку сплачується своя ціна. Якщо йдеться про підбір персоналу, то ціною хибних дій може стати навіть загроза існуванню компанії. Одними з основних помилок у системі пошуку та підбору персоналу автор вважає відсутність планування та робота над пошуком працівника без заявки на вакансію. Детальніше про це — у статті

Автор: 
Ірина Шуляренко


Темі лояльності присвячено чимало матеріалів, багато експертів аналізують і дають поради про те, як же домогтися лояльності персоналу. Інколи складається враження, що лояльність перетворюється на якийсь фетиш, про існування якого всі знають, але мало хто його бачив і розуміє, навіщо він потрібен. Часто під лояльністю розуміють любов до компанії. Але автор переконаний, що завоювати її слід іншим шляхом, а саме через повагу, за яку можна й потрібно поборотися. Ця праця складна й напружена, щоденна, але зусилля того варті, й вони окупляться. Тож як зробити так, щоб компанію поважали?

Автор: 
Олег Бариш


Серед HR-фахівців все ще побутує думка, що HR — це сервісна функція, яка безпосередньо не впливає на бізнес. Але чи так це насправді? Якщо придивитися уважніше до HR-процесів, виявиться, що більшість з них позначаються на фінансовому результаті компанії. І адаптація персоналу — один з таких процесів. Про це — у статті



Юрій Демкович, який очолює відділ управління персоналом в Nestle Україна, в інтерв’ю нашому журналу розповідає про те, як компанія вирішує питання нестачі персоналу, які інструменти мотивації застосовує, а також про те, як у компанії оцінюють потенціал працівників